HTML

Vietnám...

Vietnámi élménybeszámolóm - "küldöm mindenkinek aki szereti"

Friss topikok

  • pszichonauta: Na, nem lesz új poszt? (2013.06.27. 15:46) Divat
  • hopp-hopp: az arabok nem esznek malacot-diznyót, az indiaiak marhát, borjút, a romák mindent megesznek amin... (2010.11.09. 13:05) Norbi Update
  • Peter1986: Hello! Én innen az őshazából szemlélem a blogodat. Én csak MO-n találkoztam ázsiai lányokkal, és i... (2007.12.10. 00:05) Halong Bay
  • vietman: ez kedves tőled kid. sok minden történt, meg fog is - úgyhogy vmikor időm, vmikor kedvem nem volt... (2007.10.28. 11:57) bréking nyúz, ingyen nő és tibicsoki
  • Z: nem jön az az update? (2007.10.05. 20:02) törióra

Linkblog

2007.09.06. 20:18 vietman

Kutya! ja nem, prosti! meg éjszaka!

Egy post a saigoni éjszakai életről - sajnos fotó nincs, majd eccer pótolom - talán holnap veszek vmi szuperfényképezős mobilt, és akkor nem kell mindig siránkoznom, hogy de jó lett volna ha itt van a fényképezőgép. Bulizni meg amúgy sem vittem magammal fényképezőgépet, első este Saigonban még igen, aztán még az esti vacsoráról kitántorogva, ahol a tulaj döntötte belénk a hűtött vodkát, sikerült kiejtenem a zsebemből a kis olympost, ami azon mód meg is halt..

Éjszakai élet központja az Saigon Vietnámban - ez egyre inkább így van, a helyi erők szerint az elmúlt hetekben még sokkal inkább beindultak a buli helyek és most már könnyedén elbulizol 4-5ig is (ami itt nagy szó).

Ami engem meglepett az a szigorú asztal rendszer és a biztonsági őrök hada. Ha belépsz egy vietnámi diszkóba, odavezetnek egy bárszékes asztalhoz és akkor ott a helyed el ne menj. Vicces volt, ahogy az egyik helyen, mivel már nagyon "éreztük a zenét", gondoltam menjünk közelebb a dj pulthoz, ott még táncikálnak is emberek, ital felvesz, elindul - jött is velünk a fél személyzet. Teljesen megvoltak döbbenve hogy mi mit akarunk, mér akarjuk elhagyni a szent asztalt. Kézzel lábbal hadonászás után, hogy mi csak a zenéhez akarunk közelebb jutni, a pincérek főnöke rábólintott - ok, hagyjátok, hülye európaiak..:) Ez annak is köszönhető persze hogy sok helyen egy asztal, egy pincér dívik, és csak a buli végén fizetsz. A pincér pedig lesi kívánságodat (és a biztonsági őr is), volt olyan hely ahol egyszer nem sikerült magamnak meggyújtani a cigimet, mert vki mindig ott termett amire kihalásztam az öngyújtót a zsebemből, pincér vagy biztonságiőr - ez számomra inkább zavarbaejtő, kínos volt, mintsem jó.

Vung Taoban (tengerparti üdülőváros délen) mentünk be egy diszkóba, ahol sikerült olyan kőkeménynek lenni, hogy mi voltunk az utolsók záráskor - hajnali fél egykor, merthogy akkor zene lehúz számla kihoz. Na itt teljesen úgy éreztem magam mint egy díszfelvonuláson, kb 20-25 biztonsági őr állt sorfalat a kijáratnál várva kegyes távozásunk.. Vietnámban amúgy is minden biztonsági őr (legyen az portás, motorparkolóőr, vagy igazi biztonsági őr) úgy néz ki mintha a hadsereghez, vagy a rendőrséghez tartozna - mármint az egyenruha miatt amit rájuk aggatnak.

Sok klubb/diszkó tele van szórakoztatólányokkal és prostikkal. Ahol ezzel leginkább szembesültem, az a Palace Hotel diszkója (Saigon) - könnyen megtalálható, a belvárosban, a Sheratontól egy saroknyira (de nem ajánlom..). Harmadik napi itt tartózkodásunkkor odamentünk szülinapot ünnepelni - szépen eláztatni magunkat. Az egyik öregebb nagytudású berendelte nekünk a szórakoztató lányokat - megis jelent v 6 csaj miniszoknyás bugyikék uniformisban és megkezdődött a szórakoztatás. Ezt én leginkább folyamatos basztatásként éltem meg, és hiába kezdtem lerészegedni, nem igényeltem hogy egy fizetett (ráadásul annyira nem is szép:)csaj folyamatosan a számba nyomogasson szőlőt, meg töltse a poharamat, meg tegyen úgy, hogy most aztán nagyon táncolni akar nagyon jól érzi magát. El is kezdtem másfelé nézelődni kevésbé kényszeredett társaság után, a szomszédos asztalnál négy csajszi álldogált, iszogatott, rámosolyogtam a közelebb állóra, nagyon melegen visszamosolyog - szuper. Megkérdeztem meghívhatom-e egy italra - persze. Mosolyog, majd megkérdezi -"do we go?". Ööö, mi? Tényleg nem értettem elsőre a szitut, hangos is volt a zene, gondoltam csak nem értettem, visszakérdezek hogy és te mivel foglalkozol? Válasz: "making love". Pufff.:) Szóval szerintem a hely mintegy fele hivatásosokból állt. Az estére itt a koronát az a kb 80 ezer ft-os számla tette fel, amit sikerült elénk rakni (5-en indítottuk a bulit, de csak hárman maradtunk és nagyrészt csak hárman fogyasztottunk), ez azon felül volt hogy már kifizettük a szórakoztatócsajszikat (akiknek mondjuk kemény 20.000 dongot kellett adni, ez kb 230 ft), tehát elvileg nem az volt a borsós ár.

Hogy lehúztak-e minket, na az másnap lett teljesen nyilvánvaló (addig felmerült bennem hogy esetleg tényleg annyi üveg whiskeyt nyomtunk le:), amikor is üldögélünk este az Allez Bo bárban (ez van talán legtovább nyitva egyébként Saigonban) és hívnak telefonon, hogy a hotelből vannak és mi hol vagyunk. Elsőre (én hülye) persze egyből a sötét diktatúra kép ugrott be, hogy biztos a mi szállodánkból keres a rendőrség (pedig aztán tényleg nem követtem el semmit) - és félig kijózanodva meg is mondtam a helyet, de aztán rákérdeztem hogy honnan is hívnak - hát a Palace Hotelből (valószínüleg az ünnepeltnek sikerült megadnia a számomat mint angolul beszélőnek, merthogy én nem adtam meg az biztos), és maradjunk ahol vagyunk. Közöltem vele, hogy most már hagyjanak békén, majd leraktam. A bárból is továbbmentünk ahol éppen tanyáztunk, negyed óra múlva újabb hívás - hogy most hol vagyunk mert az Allez Bo-ban már nem... Utánunk küldtek valakit (gondolom egy xe-om, motortaxist), hogy cipeljen minket vissza a Palace Hotelbe!:) Úgyhogy valószínüleg mi reprezentáltuk előző este a hét hülyéit. A negyedik hívásukra átadtam egy bárpultos lánynak a telefont aki vietnámiul elküldte őket melegebb éghajlatra - ami hatásosnak bizonyult mert ezután már nem kaptam hívást. A Palace Hotelbe sem mentünk azóta..

A fenti persze a rossz példa, van nagyon sok jó hely is Saigonban. Ilyen pl a Q-bar, ahol élő zenés esték is vannak, amikor ott voltam egy komoly brazil csapat tartott jazz estét, vagy pl. a Lush, a most talán legfelkapottabb diszkó. Itt nincs a hülye asztalrendszer, viszont tömve van. A zene az európában ugyanúgy elmenne, sőt szerintem bp-n is ritka az a hely ahol ehhez hasonló középutas (egyszerre populáris, és élvezhető) elektronikus zenét játszanak - már akinek ez persze bejön.

Árak azok általában a túrista helyeken az olcsó(bb) pesti helyek áraihoz hasonlítanak, a koktélok olyan 60-80 ezer dong (700-900 ft), sör talán 30.000 átlagban.

Néhány szó Hanoiról. A Hanoi éjszakai élet. Ennyi. De kb tényleg, itt álítólag egy-két éve történt egy nagy balhé a Century Club-ban, valami heroinos srác túllőtte magát (azok mióta mennek ilyen helyekre bulizni? - de mindegy, ezt hallottam) vagy hasonló - de mindenesetre azóta helyi rendelet született arról, hogy minden helynek éjfél előtt be kell zárnia.. És ha ez nem lenne elég a helyek megöléséhez, a rendőrség is előszeretettel zárja be a helyeket - a Lonely Planet által említett helyek egyike sem létezik már (kivéve a Funky Monkey-t az viszont egy pici bár). Amikor második hetemet töltöttem Hanoiban és kínomban egyedül mentem el bulizni, sikerült is találkoznom az Apocalyps Now nevű hely - hűlt helyén, más Lonely Planet által megvezetett túristákkal. Na jó azért persze van egy-két hely, mint pl a "17" bar, ahol hihetetlenül profi helyi zenekar nyomja a kért számokat - egészen 1130ig.. De itt Hanoiban a rendőrség amúgyis nyomasztóan szem előtt van. Lásd pl Hoam Kiem Lake (ez a város központja), ahol esténként végigmennek a platós kisbuszukkal (arra pakolják a tilosban levő motorokat), és hangosbemondón abajgatják a helyi fiatalokat - a hangnemből ítélve valami olyasmit, hogy "nincs itt semmi üldögélni való, húzzatok haza!"..

Tudom tök gáz ha nincs kép egy posthoz - úgyhogy benyomatok most egyet a hétvégéről:D (farigcsa blog must go on!). A képen egy aranyos család, ez mondjuk szerintem helyi szinten is rekorszámba megy, de az egyáltalán nem ritka hogy 3-4 ember ül egy motoron (mondjuk nem 100% mint a képen)..de remélem talán a hétvégén sikerül összehozni vmi bulis képet is - és akkor cserélek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recent frissítés..

Most jöttem meg a bulizásból - itt még csak fél egy, de már otthon vagyok (ez a hanoi éjszaka), viszont legalább ellőttem egy-két képet.

A kis családot viszont nem veszem le, olyan aranyosak voltak (én tekertem a bringán, mellém értek mosolyogtak - mutogattam hogy fotó? ők meg nagyon élvezték és vigyorogtak a fényképezőgépnek, meg nekem..), úgyhogy megérdemlik, hogy a magyeri emberek is lássák hogy milyen kis jó fejek..

Persze nem kell sokra számítani, de tessék:

 

A hanoi éjszaka meghatározó alakjai, a rendőrök.. Hátul a platón egy fadeszkán ül a hangosbemondó kezelője (hogy miért nem a fülkében foglal helyet, azt még nem tudom, talán ő a gyors reagálású közeg, ha eksön van könnyebben ugrik..). A kép persze olyan amilyen, motorról fényképeztem+ nem mertem vakuzni..:)

 

Club 17, lelkes securityival - pontosabban ő inkább motorőr vagy mi - érkezéskor kapsz tőle egy fényképes számmal ellátott kártyát - és ennek ellenében kapod vissza a motorodat a buli végén (ugye hogy úgy néznek ki mintha katonák lennének? Sokan tányérsapkát is hordanak, hogy még jobb legyen a hatás..). Érdekes, hogy míg Saigonban nagyjából elvárt hogy tippet adj a motorvigyázónak, addig Hanoiban egyáltalán nem várják el, sőt sokszor visszautasítják..

És egy szuperül sikerült kép belülről. A második fotózási kísérletemnél véletlenül rajta hagytam a vakut - lett is nagy "meglepetés" a személyzet körében - fotózni tilos! Ez szinte minden helyen így van. De a kedvetekért 007-es akciókba kezdtem..:). A képen jól nem látható a zenekar a szinpadon (sem a szórakozó emberek), itt meglepően profi énekesek játszák el a kért számokat. Ma amikor nem játszott az együttes, akkor pedig három alig ruhában táncos csajszi lépett fel (tudom, tudom mér nem erről van kép..:).

És végül de nem stb.. Bepostolom a mai társaságomat is..:) (sosincsenek csajok a blogon..). Már küldtem smst hogy akar-e kutyaevős botrányblogsztár lenni, úgyhogy ha majd nemleges választ kapok akkor leveszem.. A balra lévő lányról sajna nem egy szerencsés kép - ennél azért jobban néz ki.:) Amikor először láttam megkérdeztem, hogy vietnámi-e. Számomra teljesen európainak tűnt - de ez lehet hogy csak azért van, mert kezd megszokottá válni az ázsiai arc számomra..

Mára ennyi mese volt.. Ja köszönöm az Index szerkesztőnek (?), hogy ma is kitett - bár a blogot tényleg a barátaimnak indítottam, azért jól esik hogy másnak is gépelek. Azt nem lehetne-e-e, hogy dobtok egy mélt mielőtt kiraktok? :) átnézném legalább a helyesírást, meg gyorsan feltöltenék vmi szaftos durva fotót....

 

16 komment

Címkék: buli miegymás érdekesség


A bejegyzés trackback címe:

https://vietnam.blog.hu/api/trackback/id/tr64159081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xszolixxx 2007.09.07. 06:02:07

Ennyit romlott 2 év alatt Hanoi?
2 éve még a nagyobb diszkók hajnali 3-4-ig is nyitva voltak. Az igaz, hogy a bárok éjfélkor tényleg mind bezártak.
A New Century meg a miniszterelnök fiáé volt, ezért elég furcsa, ha bezárták.

vietman 2007.09.07. 08:46:42

hát pedig se new century, se apocalypse now - és az új tv/rendelet szerint minden helynek éjfél előtt be kell zárnia..:(((

még a hoam kiem mellett, a déli részénél láttam most vmi (talán új) helyet, de azok is éjfélkor zárnak..

de majd talán felfedezem lassan a féllegális bűntanyákat... Akkor amikor az apocalypse now-ba próbáltam menni sikertelenül, egy szeomost követve eljutottam vmi lighthouse nevezetű helyre, vmi sötét sikátorban a folyó környékén - de persze éppen ott volt a rendőrség... A szeomos olyan helyeken vitt végig, hogy teljesen betojtam hogy kikötünk majd vmi zsákkutcában ahol jó esetben majd csak kirabol..nagy megkönnyebbülés volt miután tényleg odaértünk..:)

Z 2007.09.07. 09:47:56

És mi a helyzet a 3. szintű karaoke hotelekkel? Teljeskörű élménybeszámolókat kérünk! A saját naplód előtt azért mégsem titkolózhatsz...

Sanya 2007.09.07. 10:14:36

És mi a helyzet a 3. szintű karaoke hotelekkel? Teljeskörű élménybeszámolókat kérünk! A saját naplód előtt azért mégsem titkolózhatsz... :)

Sanya 2007.09.07. 10:18:18

Gondolom amióta kitört a kapitalizmus azóta szigorodnak az erkölcsi normák és a konzervatív többség elvárásainak megfelelően alakítják a törvényeiket és kemény de igazságos szigorral lépnek fel az alkalmazkodni nem vagy nehezen tudó polgárokkal szemben:)

vietman 2007.09.07. 10:40:30

háát, 3. szintűben még mindig nem voltam, és most nem tervezek a prosti fronton erősíteni - bár akkor újra az indexre kerülhetnék..:)

(prostit etettek vele!!!)

viszont remélem a normál csaj vonalon áttörés várható a hétvégén..:) majd indítok egy romantik blogot is..

Sanya 2007.09.07. 11:03:31

drukkolok neked

Z 2007.09.07. 13:46:50

Vagy indíthatnál videoblogot is... az első poszt lehetne az áttörésed ;)

nadivereb 2007.09.07. 19:12:55

Nagyon érdekesnek találtam a postot, csak légyszíves, figyelj oda arra, hogy a tulajdonnevekből képzett mellékneveket (saigoni, vietnami) ne nagybetűvel írd! Nagyon-nagyon zavaró! Amúgy viszont jó.

vietman 2007.09.07. 19:19:31

igen, a helyesírásról is lehetne egy post.

1. felejtek magyar - nagyon durván, és nagyon szégyellem, de már három hónap elég hogy néha elgondolkodjak a szavakon, + a fogalmazási készségem is jelentősen romlik..:(

2. a postok olyan összecsapva születnek - nincs energiám kedvem ujraolvasni

3. fura hogy nagy betűvel írom. általában a gyorsabb gépelés, lustaság miatt minden megy kis betűvel ahogy puffan..

de kösz hogy amúgy tetszik..

Krumpifon 2007.09.07. 21:11:07

Írjad csak, írjad! Teljesen jó, sajnos soha nem voltam még csak a környéken sem, de mindig is érdekelt Ázsia hétköznapi világa. A blogodból nagyon visszajön az élmény számomra...

A legjobbakat..

VaReG4 · http://morbidia.blog.hu 2007.09.08. 00:08:38

Jo az a baloldali csaj igy fotorol is :)

xszolixxx 2007.09.08. 06:32:05

Mindkét csaj bőven jó :-)

Óvatosan a rendes vietnami csajokkal! Sokkal okosabbak és taktikásabbak mint az európaiak. :-) És sokkal kevésbé hisztis picsák.

xszolixxx 2007.09.08. 06:42:57

Ha jól belegondolsz a franciák, aztán az USÁkok is rendesen szórták irmagjuka arrafelé. Szóval nem meglepő ha látsz néhány európai arcú vietnamit.
A vietnami mindig is elég keverék nép volt (pozitiv értelemben). Sok kinai, maláj, indonéz stb keveredett arra. Vietnam olyan mint Magyarország mindenki keresztül ment rajta a történelem során.

2007.09.08. 08:49:30

Vietman!
Kurva jó ez a blog, így ahogy van, helyesírással együtt. Szeretek ilyen helyekről olvasni, úgyhogy köszi!
(a címadási technika meg jó indexes :))

vietman 2007.09.08. 09:33:35

xszolixxx,

ja, még ismerkedek a helyiekkel - de tényleg sok jó fej van köztük. A csajokkal meg vigyáznék én - csak már rohannának le! :)

bár néha tényleg meglepő hatást vált ki ha európai vagy - na de ez majd inkább egy jó kis "indexes" postban..:)
süti beállítások módosítása